EmuNES#PL
Nawigacja
Ostatnie artykuły
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 21
· Najnowszy użytkownik: Adam7edRic
Fantastic Dizzy-Tajemnica nietykalności bohatera
Fantastic Adventures of Dizzy, gra legenda którą wielu wspomina z łezką w oku.
Część z tych osób zdołała odkryć samemu czy przy pomocy znajomych ciekawy glitch.
Glitch ten pozwala głównej postaci stać się nietykalnym dla części wrogich stworzeń.
Glitch działa tylko w wersji Niebieskiej gry i został naprawiony w dwóch pozostałych wersjach.

By wywołać glitch, należy zacząć otrzymywać obrażenia od jednego z wrogów, najlepszym wyborem byłby pająk. Gdy tylko status bar zmieni się z podglądu plecaka na pasek z zdrowiem, należy wywołać menu opisowe(pod przyciskiem Select). I to tyle, teraz można wyjść z menu i cieszyć się niewrażliwością na ataki wrogów.

Czemu tak się dzieje?
Gra posiada dwa typy zadawania obrażeń.
-Zabijający od razu.
Czyli zdarzenia typu kolce w lesie, woda w mieście itp.
-Zadający obrażenia w porcjach.
np pająki czy mrówki

Pierwszy typ nie wymaga chyba tłumaczenia.
Drugi typ jest ciekawszy. Cała porcja obrażeń jest zadana graczowi natychmiastowo. W grze istnieje też drugi liniczk-długość paska w status barze.
W czasie gdy glugość paska obrażeń nie jest równa obecnemu stanu obrażeń, licznik jest zwiększany co klatkę o 1 aż osiagnie tą samą wartość co licznik obrażeń(w ten sposób licznik się wydłuża)
Co oznacza że czasem, Dizzy zaliczy śmierć mimo że pasek w status barze nie osiągnał swego maksimum.

Glitch jest spowodowany desynchronizacją dwóch wyżej wspomnianych liczników.

Kiedy graczowi zostaną zadane obrażenia drugiego typu, zostaną one zadane natychmiastowo dodane do puli.
Kiedy licznik obrażeń i długość paska w status barze są nie równe, pasek się wydłuża.
Wywołanie menu opisowego zatrzymuje wydłużanie paska zdrowia, desynchronizując pracę obu.

Teraz, dlaczego tak uzyskana nietykalność działa tylko na część wrogów?
Dlatego, że Ci wrogowie mają kod w swojej sztucznej inteligencji sprawdzający daną synchronizację.
Jeśli synchronizacji nie ma, to wróg nie zadaje obrażeń.
Czemu kod wroga miałby sprawdzać synchronizację?
Cóż... pająk zacząłby zadawać obrażenia o wartości 20 co każdą klatkę video, a nie co 20.


Przy maksymalnym zdrowiu równym 95, pająk zabije gracza w zaledwie 5 klatek video.
Innymi słowy, zabije gracza natychmiastowo.

I to tyle w temacie.
Pozdrowienia i do zobaczenia!

Autor: Dizzy9
http://home.emunes.pl/articles.php?article_id=10
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ankieta
Lubisz Nes'a?

Tak
Tak
50% [4 głosy]

Nie
Nie
0% [0 głosów]

Lubię Placki
Lubię Placki
50% [4 głosy]

Ogółem głosów: 8
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 16.09.15
Kalendarz
Maj 2017

Nd Pn Wt Śr Cz Pt So
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
Copyright © 2015


Powered by PHP-Fusion Copyright © 2017 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3

27,344 unikalne wizyty : Wygenerowano w sekund: 0.04