Mc Kids jest jednÄ z tych gier, ktĂłra zostaĹa wydana by promowaÄ produkt jakiejĹ firmy. PomysĹ nie jest wyjÄ tkowy, poniewaĹź byĹy juĹź gry jak Cool spot czy Yo! Noid.
To, co jest wyjÄ tkowe w Mc Kids, to fakt Ĺźe ta gra jest...dobra.
[img]http://i65.tinypic.com/nvdr9t.png[/img] is not a valid Image.
FabuĹa gry nie jest zbytnio ambitna i oscyluje wokóŠHambuglar'a(poĹÄ czenie sĹĂłw Hamburger oraz burglar-zĹodziej, wĹamywacz)
ktĂłry ukradĹ Donaldowi jego magicznÄ torbÄ. Gracz, rzecz jasna, musi wymienionÄ torbÄ odzyskaÄ z Ĺap paskudnego zĹodzieja.
Po wstÄpnej i przyzwoicie wykonanej scence opowiadajÄ cÄ rzeczonÄ fabuĹÄ, gracz zostanie rzucony na mapÄ Ĺwiata z ktĂłrej moĹźemy
wybieraÄ poziom. OczywiĹcie, nasuwa siÄ z miejsca porĂłwnanie do Mario Bros 3. Jest jednak jedna, znaczÄ ca moim zdaniem róşnica.
Mc Kids pozwala nam powtarzaÄ poziomy ktĂłre juĹź zostaĹy ukoĹczone.
Jest to spowodowane tym Ĺźe gracz nie moĹźe jedynie przejĹÄ wszystkich poziomĂłw by ukoĹczyÄ dany Ĺwiat. Zamiast tego, na poziomach
sÄ pooukrywane Specjalne karty ktĂłrych to zebranie umoĹźliwi nam przejĹcie do kolejnego Ĺwiata. Z zebraniem ich jednak
nie ma przewaĹźnie problemĂłw, wystarczy siÄ nieco rozejrzeÄ-karty nie sÄ ukryte w epicko trudnych lokacjach.
Dodatkowo, nigdy nie trzeba zebraÄ wszstkich kart ktĂłre moĹźna znaleĹşÄ, przykĹadowo w pierwszym Ĺwiecie jest 6 kart,
ale by przejĹÄ do Ĺwiata 2 trzeba ich znaleĹşÄ tylko 4. ĹÄ czÄ c to z moĹźliwoĹciÄ ukoĹczenia poziomu bez znalezienia karty
i powrotu do poprzednio ukoĹczonych poziomĂłw, daje nam to sporÄ elastycznoĹÄ w przechodzeniu ĹwiatĂłw.
Gra moĹźe byÄ rozgrywana przez jednego lub dwĂłch graczy. Niestety, gra we dwĂłch osbywa siÄ w systemie turowym-gracz zmienia siÄ gdy jeden z graczy ukoĹczy poziom lub zginie.
CiekawostkÄ jest, podobnie jak w Go Dizzy Go, Ĺźe moĹźna wybraÄ grafikÄ reprezentujÄ cÄ gracza: stardardowo gracz pierwszy to bialy chĹopak w kaszkietĂłwce, a gracz drugi to murzyn.
Gra to typowa platformĂłwka gdzie skaczesz, biegasz, skaczesz i...rzucasz blokami w wrogĂłw. Tak, w tej grze nie moĹźna skakaÄ na wrogĂłw, zamiast tego gracz musi znaleĹşÄ blok na mapie, podnieĹÄ go
i dopiero rzuciÄ nim w wroga. Szkoda tylko Ĺźe nie jest to takie Ĺatwe! To nie Chip i Dale, gdzie rzucanie jest proste i przyjemne, oj nie...
W McKids, blok blok posiada wĹasny ciÄĹźar, co oznacza Ĺźe rzucony, najczÄĹciej przeleci nad wrogiem, odbije siÄ i zniknie z ekranu.
Brak moĹźliwoĹci zwykĹego skakania na wrogĂłw moĹźe przeszkadzaÄ graczowi(do czasu aĹź ten sie nie zaadoptuje) i bÄdzie na poczÄ tku gry sprawiaĹa spore problemy jeĹli nie bÄdÄ w stanie nauczyÄ siÄ
ekonomicznego uĹźywania dostÄpnych blokĂłw na mapie.
Poza standardowymi moĹźliwoĹciami, Mc Kids moĹźe siÄ pochawliÄ kilkoma innymi mechanikami ktĂłre nie za czÄsto sie spotyka w grach na nes.
Bo w ilu grach moĹźna zmieniÄ grawitacjÄ i chodziÄ po suficie? SÄ teĹź "DuĹźe" sprÄĹźyny ktĂłre dziaĹajÄ tylko jeĹli gracz wskoczy na nie trzymajÄ c w rÄkach blok.
Natomiast specjalne strzaĹki wyĹlÄ CiÄ na poczÄ tek poziomu w sposĂłb jakiego siÄ chyba nie spodziewasz.
[img]http://files.tinypic.pl/i/00832/jpjj30vj2hu6_t.jpg[/img] is not a valid Image.
Poziom trudnoĹci w McKids jest doĹÄ nierĂłwny. NiektĂłre poziomy przechodzi sie w sekundy, ĹapiÄ c przy tym kilka dodatkowych ĹźyÄ, po czym nastÄpny moĹźe wymagaÄ sporej iloĹci umiejÄtnoĹci i cierpliwoĹci.
Na szczÄĹcie, iloĹÄ dodatkowych ĹźyÄ pozwoli na grÄ bez wiÄkszego bĂłlu. A nawet jeĹli Ĺźycia zacznÄ siÄ koĹczyÄ, to zawsze moĹźna wrĂłciÄ do "tego prostego poziomu z wieloma Ĺźyciami".
Jak kaĹźdy szanujÄ cy siÄ ostatni Ĺwiat, kryjĂłwka Hamburglara, pokrÄca poziom trudnoĹci doĹÄ znaczÄ co.
GwarantujÄ Wam Ĺźe poziom w ktĂłrym jedziecie na platformie po wyznaczonej trasie i ktĂłrÄ "napÄdzacie" trzymajÄ c PRZECIWNY kierunek niĹź ten, w ktĂłrym podÄ Ĺźacie, zapadnie Wam na dĹuĹźej w pamiÄÄ.
W grze istnieje tylko jeden, finaĹowy boss i nie, nie jest to Hamburglar(nie napiszÄ kto lub co to jest, sami do niego dojdĹşcie!).
Natomiast brak bossĂłw na koniec kaĹźdego Ĺwiata jest nieco rozczarowujÄ ce i w moim odczuciu odbiera nieco caĹe uczucie Ĺźe czegoĹ naprawdÄ dokonaĹem ukoĹczajÄ c dany Ĺwiat.
DuĹźym plusem jest za to sprytne i ciekawe projektowanie poziomĂłw.
Mc Kids ma bowiem duĹźÄ iloĹÄ sprytnie schowanych sekretĂłw, dodatkowych ĹźyÄ, znaczkĂłw M a nwawet i caĹy dodatkowy Ĺwiat z poziomami o najwyĹźszym poziomie trudnoĹci.
Nie umiem odpowiednio oddaÄ w tekĹcie tego, jak lubiÄ poziomy i odkrywanie tych sekretĂłw, to musicie sami siÄ przekonaÄ.
[img]http://images.tinypic.pl/i/00832/vpdoqcodxitr_t.jpg[/img] is not a valid Image.
KoĹczÄ c, Mc Kids to solidna gra z kilkoma problemami, ale teĹź z caĹÄ seriÄ maĹych rzeczy ktĂłre cieszÄ (jak podniesienie ĹĂłdki, wrzcenie jej do wody i pĹywanie na niej do sekretu).
Grafika jest kolorowa, muzyka bardzo przyjemna, czego chcieÄ wiÄcej?
Dizzy9
Napisane dla serwisu emunes.pl
Kopiowanie bez pozwolenia zabronione.