EmuNES#PL
Zobacz temat
EmuNES#PL » Nintendo NES/Famicom/Pegazus itp. » Gry/Recenzje
 Drukuj temat
[NES] M.C. Kids
Dizzy9
Mc Kids jest jedną z tych gier, która została wydana by promować produkt jakiejś firmy. Pomysł nie jest wyjątkowy, ponieważ były już gry jak Cool spot czy Yo! Noid.
To, co jest wyjątkowe w Mc Kids, to fakt że ta gra jest...dobra.

i65.tinypic.com/nvdr9t.png


Fabuła gry nie jest zbytnio ambitna i oscyluje wokół Hambuglar'a(połączenie słów Hamburger oraz burglar-złodziej, włamywacz)
który ukradł Donaldowi jego magiczną torbę. Gracz, rzecz jasna, musi wymienioną torbę odzyskać z łap paskudnego złodzieja.

Po wstępnej i przyzwoicie wykonanej scence opowiadającą rzeczoną fabułę, gracz zostanie rzucony na mapę świata z której możemy
wybierać poziom. Oczywiście, nasuwa się z miejsca porównanie do Mario Bros 3. Jest jednak jedna, znacząca moim zdaniem różnica.
Mc Kids pozwala nam powtarzać poziomy które już zostały ukończone.
Jest to spowodowane tym że gracz nie może jedynie przejść wszystkich poziomów by ukończyć dany świat. Zamiast tego, na poziomach
są pooukrywane Specjalne karty których to zebranie umożliwi nam przejście do kolejnego świata. Z zebraniem ich jednak
nie ma przeważnie problemów, wystarczy się nieco rozejrzeć-karty nie są ukryte w epicko trudnych lokacjach.
Dodatkowo, nigdy nie trzeba zebrać wszstkich kart które można znaleźć, przykładowo w pierwszym świecie jest 6 kart,
ale by przejść do świata 2 trzeba ich znaleźć tylko 4. Łącząc to z możliwością ukończenia poziomu bez znalezienia karty
i powrotu do poprzednio ukończonych poziomów, daje nam to sporą elastyczność w przechodzeniu światów.

Gra może być rozgrywana przez jednego lub dwóch graczy. Niestety, gra we dwóch osbywa się w systemie turowym-gracz zmienia się gdy jeden z graczy ukończy poziom lub zginie.
Ciekawostką jest, podobnie jak w Go Dizzy Go, że można wybrać grafikę reprezentującą gracza: stardardowo gracz pierwszy to bialy chłopak w kaszkietówce, a gracz drugi to murzyn.
Gra to typowa platformówka gdzie skaczesz, biegasz, skaczesz i...rzucasz blokami w wrogów. Tak, w tej grze nie można skakać na wrogów, zamiast tego gracz musi znaleźć blok na mapie, podnieść go
i dopiero rzucić nim w wroga. Szkoda tylko że nie jest to takie łatwe! To nie Chip i Dale, gdzie rzucanie jest proste i przyjemne, oj nie...
W McKids, blok blok posiada własny ciężar, co oznacza że rzucony, najczęściej przeleci nad wrogiem, odbije się i zniknie z ekranu.
Brak możliwości zwykłego skakania na wrogów może przeszkadzać graczowi(do czasu aż ten sie nie zaadoptuje) i będzie na początku gry sprawiała spore problemy jeśli nie będą w stanie nauczyć się
ekonomicznego używania dostępnych bloków na mapie.

Poza standardowymi możliwościami, Mc Kids może się pochawlić kilkoma innymi mechanikami które nie za często sie spotyka w grach na nes.
Bo w ilu grach można zmienić grawitację i chodzić po suficie? Są też "Duże" sprężyny które działają tylko jeśli gracz wskoczy na nie trzymając w rękach blok.
Natomiast specjalne strzałki wyślą Cię na początek poziomu w sposób jakiego się chyba nie spodziewasz.

[img]http://files.tinypic.pl/i/00832/jpjj30vj2hu6_t.jpg[/img] is not a valid Image.


Poziom trudności w McKids jest dość nierówny. Niektóre poziomy przechodzi sie w sekundy, łapiąc przy tym kilka dodatkowych żyć, po czym następny może wymagać sporej ilości umiejętności i cierpliwości.
Na szczęście, ilość dodatkowych żyć pozwoli na grę bez większego bólu. A nawet jeśli życia zaczną się kończyć, to zawsze można wrócić do "tego prostego poziomu z wieloma życiami".
Jak każdy szanujący się ostatni świat, kryjówka Hamburglara, pokręca poziom trudności dość znacząco.
Gwarantuję Wam że poziom w którym jedziecie na platformie po wyznaczonej trasie i którą "napędzacie" trzymając PRZECIWNY kierunek niż ten, w którym podążacie, zapadnie Wam na dłużej w pamięć.
W grze istnieje tylko jeden, finałowy boss i nie, nie jest to Hamburglar(nie napiszę kto lub co to jest, sami do niego dojdźcie!).
Natomiast brak bossów na koniec każdego świata jest nieco rozczarowujące i w moim odczuciu odbiera nieco całe uczucie że czegoś naprawdę dokonałem ukończając dany świat.
Dużym plusem jest za to sprytne i ciekawe projektowanie poziomów.
Mc Kids ma bowiem dużą ilość sprytnie schowanych sekretów, dodatkowych żyć, znaczków M a nwawet i cały dodatkowy świat z poziomami o najwyższym poziomie trudności.
Nie umiem odpowiednio oddać w tekście tego, jak lubię poziomy i odkrywanie tych sekretów, to musicie sami się przekonać.

[img]http://images.tinypic.pl/i/00832/vpdoqcodxitr_t.jpg[/img] is not a valid Image.


Kończąc, Mc Kids to solidna gra z kilkoma problemami, ale też z całą serią małych rzeczy które cieszą(jak podniesienie łódki, wrzcenie jej do wody i pływanie na niej do sekretu).
Grafika jest kolorowa, muzyka bardzo przyjemna, czego chcieć więcej?

Dizzy9

Napisane dla serwisu emunes.pl
Kopiowanie bez pozwolenia zabronione.
 
Przejdź do forum:
Copyright © 2015


Powered by PHP-Fusion Copyright © 2017 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3

47,955 unikalne wizyty : Wygenerowano w sekund: 0.44