EmuNES#PL
Nawigacja
Ostatnie artykuły
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 21
· Najnowszy użytkownik: Adam7edRic
Nawigacja
[NES] Adventure Island
Adventure Island

[1987 - Hudson Soft]


Hudson Soft to jedna z firm, która jest znana wielu fanom NES i posiadaczom polskiego klona Famicom (tj. Pegasusa), jako producent gier "dobrej jakości". Mimo, iż nie zrobiła tak zacnych i wspaniałych tytułów, jak chociażby twórcy gier, takich jak: Contra, Super Mario Bros, Chip’n'Dale czy Duck Tales, to jednak jest także jedną z wizytówek NES. Zabłysnęła za sprawą serii gier o jednym z mieszkańców wyspy, który cały czas musiał ratować swoją kobietę z rąk intruzów. Chyba domyślacie się, o jaką grę chodzi? Dla formalności powiem, że to seria gier pt. Takahashi Meijin no Bouke Shimar, w Europie i Stanach Zjednoczonych bardziej znana pod nazwą Adventure Island. Gra nie była jednak wydawana tylko na pojedynczych cartridge’ach, lecz również na przeróżnych składankach (to zasługa piratów – dop. Bojan), przez które także zdobyła niemałą popularność.

Gra jest typową platformówką, w której cały czas podążamy w prawą stronę ekranu. Początek gry jest obiecujący, ładnie zrobione logo na niebieskim tle, to przyjemny widok dla moich oczu. Trochę szkoda, że nie ma nigdzie wspomniane o fabule, dopiero dowiadujemy się na końcu gry, po co przechodziliśmy przez ciemne lasy, podziemne jaskinie, walczyliśmy z bossami i pokonywaliśmy różne zwierzęta i inne dziwne zjawy. Jednakże gdy już przejdziemy i zrozumiemy, czemu się tak trudziliśmy, to potem zrozumiemy, że to była sprawa nie cierpiąca zwłoki (chyba tak to się pisze ;) ), toż to chodziło o życie ludzkie i o jego ukochaną Takashi, bez niej żyć nie mógł i musiał po prostu coś zrobić, a że nie miał innego pomysłu, to wymyślił, że postanowi pójść do niej i uratować ją ;D, a jaki będzie efekt, to zależy od was ;)

Podczas rozgrywki napotykamy na różne zwierzęta i inne rzeczy, które mają nam przeszkodzić w ocaleniu laski bohatera ;) , np. ślimaki, wrony, węże, świnki, głazy toczące się na nas, kamyki itp., jak je mamy pokonać? Otóż twórcy jako broń dla naszego Herkulesika użyli młotka z patyka i kamienia. Jest bardzo dobra, fajnie się rzuca, sprawdza się na zwierzętach, lecz jest małe ‚ale’, jak można inaczej uporać się ze skałami, które za chwilę nas przewałkują i jedyną naszą bronią jest ucieczka? Otóż, jeżeli mamy ten młotek, to w niektórych rundach znajdują się ukryte jaja z różnymi niespodziankami, w jednym z takich jaj będą tzw. ‚ognik’ (przynajmniej ja tak je nazywam), dzięki którym możemy rzucić na kamienie i głazy, a one po prostu znikają nam i możemy dalej kontynuować podróż, a propos różnych rzeczy, wymienię je, które można dostać po zbiciu jaj prócz młotka i ogników:

- deskorolka, dobra na pierwsze plansze, jeżeli chcemy szybko przejść etap i dostać 2000 punktów za dojechanie do mety
- dobra wróżka, która latając obok nas sprawia, że możemy wszystkie istoty załatwić bez sięgania po broń
- kwiatek, dzięki niemu punkty zbieranych owoców zdobywane są podwójnie
- pierścień, dostajemy dodatkowo 2000 punktów
- mleko, regeneruje nasze siły
- nazwany przez mnie ‚zgniłek’, czyli stworek odbierający nam energię do uratowania
Takashi, jeżeli się uda, to zostawi wam kilka kresek i odejdzie
- bąk, logo Hudsona, służy do dalszego grania po straceniu wszystkich żyć.
W każdej rundzie znajduje się dzbanek, dzięki któremu, po przejściu rundy podwojone są punkty uzbierane przez dany etap. Nie mogło zabraknąć również bonusów, w których skaczemy na skoczniach zbierając owoce, by zebrać punkty i zregenerować siły.

Bossowie w tej grze nie sprawiają większych kłopotów, wykonują wciąż monotonne kombinacje ruchów i próbują nas pokonać tym samym, rzucając w nasogniste kule. Jedyne, co się u nich zmienia, to to, że co ‚strefę’ walczymy z inną czaszą (nosorożec, sęp, tygrys) a każdy kolejny boss jest coraz szybszy i wytrzymalszy.

Grafika jest bardzo dobra. Tło i postaci są porządnie przedstawione, wszystko jest wyraźne, użyto zarówno standardowych barw, jak i rozszerzonych palet kolorów, a co za tym idzie jest bardzo kolorowo i to nadaje klimat każdej planszy, raz mroczny i niepokojący, kiedy indziej kolorowy i wesoły.

W grze użyto niecałe dziesięć linii melodycznych i tyle samo dźwięków i odgłosów dostosowanych do każdej planszy. Podczas rozgrywki przyjemnie się jej słucha, ona także potrafi nadać klimat odpowiedni dla danego momentu gry. Według mnie, do tego elementu nie można się zbytnio przyczepić.

Grywalność jest największym atutem tej gry. Adventure Island potrafi wciągnąć gracza na długie godziny (no chyba że wcześniej skończy ją ;) ), a oprócz tego, że musimy ratować jego dziewczynę, musimy także zadbać o jego stan zdrowia i o siłę, która pozwoli wznowić podróż. Wraz z dalszą grą, poziom trudności zwiększa się i to na pewno wpływa na to, że chcemy dalej katować tą gierkę.

Reasumując, Adventure Island jest świetnym tytułem, w który powinien zagrać każdy, kto uwielbia platformówki. To gra z bardzo ładną grafiką, przyjemną i wpadającą w ucho muzyczką, nie jest ani za krótka, ani za długa, a co najważniejsze bardzo grywalna!

Autor: Mayor/Zylog
Screeny/korekta: Bojan
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ankieta
Lubisz Nes'a?

Tak
Tak
50% [4 głosy]

Nie
Nie
0% [0 głosów]

Lubię Placki
Lubię Placki
50% [4 głosy]

Ogółem głosów: 8
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 16.09.15
Kalendarz
Kwiecień 2024

Nd Pn Wt Śr Cz Pt So
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
Copyright © 2015


Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3

472,084 unikalne wizyty : Wygenerowano w sekund: 0.03