Fantastic Adventures of Dizzy, gra legenda ktĂłrÄ wielu wspomina z ĹezkÄ w oku.
CzÄĹÄ z tych osĂłb zdoĹaĹa odkryÄ samemu czy przy pomocy znajomych ciekawy glitch.
Glitch ten pozwala gĹĂłwnej postaci staÄ siÄ nietykalnym dla czÄĹci wrogich stworzeĹ.
Glitch dziaĹa tylko w wersji Niebieskiej gry i zostaĹ naprawiony w dwĂłch pozostaĹych wersjach.
By wywoĹaÄ glitch, naleĹźy zaczÄ Ä otrzymywaÄ obraĹźenia od jednego z wrogĂłw, najlepszym wyborem byĹby pajÄ k. Gdy tylko status bar zmieni siÄ z podglÄ du plecaka na pasek z zdrowiem, naleĹźy wywoĹaÄ menu opisowe(pod przyciskiem Select). I to tyle, teraz moĹźna wyjĹÄ z menu i cieszyÄ siÄ niewraĹźliwoĹciÄ na ataki wrogĂłw.
Czemu tak siÄ dzieje?
Gra posiada dwa typy zadawania obraĹźeĹ.
-ZabijajÄ cy od razu.
Czyli zdarzenia typu kolce w lesie, woda w mieĹcie itp.
-ZadajÄ cy obraĹźenia w porcjach.
np pajÄ ki czy mrĂłwki
Pierwszy typ nie wymaga chyba tĹumaczenia.
Drugi typ jest ciekawszy. CaĹa porcja obraĹźeĹ jest zadana graczowi natychmiastowo. W grze istnieje teĹź drugi liniczk-dĹugoĹÄ paska w status barze.
W czasie gdy glugoĹÄ paska obraĹźeĹ nie jest rĂłwna obecnemu stanu obraĹźeĹ, licznik jest zwiÄkszany co klatkÄ o 1 aĹź osiagnie tÄ samÄ wartoĹÄ co licznik obraĹźeĹ(w ten sposĂłb licznik siÄ wydĹuĹźa)
Co oznacza Ĺźe czasem, Dizzy zaliczy ĹmierÄ mimo Ĺźe pasek w status barze nie osiÄ gnaĹ swego maksimum.
Glitch jest spowodowany desynchronizacjÄ dwĂłch wyĹźej wspomnianych licznikĂłw.
Kiedy graczowi zostanÄ zadane obraĹźenia drugiego typu, zostanÄ one zadane natychmiastowo dodane do puli.
Kiedy licznik obraĹźeĹ i dĹugoĹÄ paska w status barze sÄ nie rĂłwne, pasek siÄ wydĹuĹźa.
WywoĹanie menu opisowego zatrzymuje wydĹuĹźanie paska zdrowia, desynchronizujÄ c pracÄ obu.
Teraz, dlaczego tak uzyskana nietykalnoĹÄ dziaĹa tylko na czÄĹÄ wrogĂłw?
Dlatego, Ĺźe Ci wrogowie majÄ kod w swojej sztucznej inteligencji sprawdzajÄ cy danÄ synchronizacjÄ.
JeĹli synchronizacji nie ma, to wrĂłg nie zadaje obraĹźeĹ.
Czemu kod wroga miaĹby sprawdzaÄ synchronizacjÄ?
Cóş... pajÄ k zaczÄ Ĺby zadawaÄ obraĹźenia o wartoĹci 20 co kaĹźdÄ klatkÄ video, a nie co 20.
Przy maksymalnym zdrowiu rĂłwnym 95, pajÄ k zabije gracza w zaledwie 5 klatek video.
Innymi sĹowy, zabije gracza natychmiastowo.
I to tyle w temacie.
Pozdrowienia i do zobaczenia!
· Napisane przez Dizzy9
dnia października 15 2016 ·
1 komentarz ·
1831 czytań ·